Clarence “Kelly” Johnson argumentował, że niewielki zysk na łatwości użytkowania i serwisu, jaki dawały silniki podwieszone w gondolach pod skrzydłami, nie rekompensował mniejszego bezpieczeństwa konstrukcji, w której silniki są w…
To urocze stworzenie to wyższy poziom recyklingu. Po co zaczynać od podstaw, skoro można zmodyfikować istniejącą maszynę i dostarczyć gotowy produkt o połowę taniej niż konkurencja?
Załadowany po dach DC-10 wywinął się na plecy. Beczki i pętle następowały po sobie. Przeciążenia sięgały trzech g. Zabrakło wyskalowanego do 460 węzłów prędkościomierza. W walce o życie nie ma…
880-tki kopciły i hałasowały. Jak bardzo? Ludzie notorycznie dzwonili do straży pożarnej, że słyszeli hałas i widzieli płonący samolot na podejściu. Silniki z wojska robiły swoje najlepiej jak potrafiły…
To kolejny rzut okiem na lata pięćdziesiąte, gdy piłka ciągle była w grze i nie było wiadomo na pewno, jak rozwinie się komercyjne lotnictwo. Przyjrzymy się dziś końcowi życia pierwszego…
Na pierwszy rzut oka Avro 722, jak oficjalnie znany był Atlantic, przypomina trochę spuchniętego Concorde’a, ale poruszałby się z prędkością poddźwiękową. Byłby wciąż szybki, duży jak na swoje czasy i…
Awangarda granicząca z brzydotą. A może to już za granicą? Dziw bierze, że w tak konserwatywnym miejscu, jakim było Imperium Brytyjskie w latach pięćdziesiątych, ktoś wpadł na pomysł, żeby jednocześnie…
Po anulowaniu produkcji V-1000 i VC.7, dyrektor zarządzający Vickersa, George Edwards rzekł, że oto oddano Amerykanom bez walki cały światowy rynek dużych odrzutowców. Patrząc na dalsze koleje losów brytyjskiego lotnictwa…
Autorem tytułu jest mój szanowny rodziciel, sięgający po pilota od telewizora po obejrzeniu, w jego opinii, miałkiego filmu katastroficznego jakich powstało wiele od lat siedemdziesiątych. Jednak tuż przed napisami końcowymi…